Przystanek Jezierzany (Pątnówek) otwarto w niedzielę 19 maja 1895 r. Ulokowano go wówczas między Miłkowicami a Legnicą w km 289,9-/-290,01 linii marchijskiej. Od uruchomienia zatrzymywały się tu (uwaga!) na żądanie 4 pary pociągów dziennie: 8:02, 14:16, 16:40 i 19:46 w kierunku z Legnicy do Miłkowic i o 8:54, 14:16, 18:14 i 20:53 do Legnicy.
Na przystanku znajdował się parterowy budynek stacyjny pełniący funkcję strażnicy przejazdowej. Po rozbudowaniu sekcji towarowej na stacji Miłkowice w pierwszej ...
Przystanek Jezierzany (Pątnówek) otwarto w niedzielę 19 maja 1895 r. Ulokowano go wówczas między Miłkowicami a Legnicą w km 289,9-/-290,01 linii marchijskiej. Od uruchomienia zatrzymywały się tu (uwaga!) na żądanie 4 pary pociągów dziennie: 8:02, 14:16, 16:40 i 19:46 w kierunku z Legnicy do Miłkowic i o 8:54, 14:16, 18:14 i 20:53 do Legnicy.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Na przystanku znajdował się parterowy budynek stacyjny pełniący funkcję strażnicy przejazdowej. Po rozbudowaniu sekcji towarowej na stacji Miłkowice w pierwszej dekadzie XX w. już od Jezierzan możliwy był na nią wjazd pojedynczym torem odchodzącym za przystankiem, od linii głównej. Po zbudowaniu towarowej obwodnicy Legnicy przejście na nią od strony Miłkowic zaczynało się przed Jezierzanami, natomiast tor od Legnicy łączył się z odgałęzieniem z Jezierzan i razem wchodził torem na sekcję towarową Miłkowic. Taki układ funkcjonował do lat 2000. Ruchem na tym przejściu zarządzano z nastawni "Pn" (jej skrót pochodził od pierwszej nazwy przystanku "Pątnów"). Po przebudowie linii głównej w latach 2008-2009 tor odchodzący zlikwidowano i przystanek stracił funkcję posterunku odgałęźnego. W następnych latach opuszczony budynek strażnicy został zdewastowany i wyburzony. Pozostał dawny dom dla pracowników kolei i nastawnia "Pn" stojąca nieco powyżej linii głównej, bliżej torów obwodnicy, Na przystanku Jezierzany są tylko jednokrawędziowe perony przeciwległe - wszystko w standardzie PKP z czasu przebudowy magistrali. Dziś część pociągów KD nie zatrzymuje się już na tym przystanku. (moose róźne źródła, w tym "Zeitung des Vereins Deutscher Eisenbahn-Verwaltungen", Nr. 40, 1895, 22.05.1895 r. s. 368) |
|||||||||||||||||||||||||
|
||